W listopadzie 2014 roku, Unia Europejska wydała dyrektywę, zgodnie z którą duże firmy, zatrudniające powyżej 500 pracowników i osiągające sumę bilansową powyżej 20 mln euro albo przychody netto powyżej 40 mln euro , będą musiały raportować informacje niefinansowe w ramach prowadzonej polityki CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu). Raport powinien wyjaśniać, w jaki sposób firma wywołuje pozytywne zmiany w różnych dziedzinach życia publicznego. Przepisy mają wejść w życie do 6 grudnia 2016 roku i być stosowane od 1 stycznia 2017 roku.
Wprowadzanie obowiązkowej polityki CSR otwiera szanse na wzrost ilości i jakości relacji „duże przedsiębiorstwa – lokalne społeczności”. Zyskać może m.in. lokalny sport. Przedsiębiorstwa inwestujące w rozwój sportu będą miały ułatwione zadanie podczas raportowania działań. Przykładowo, kiedy wspierana drużyna awansuje lub wzrośnie ilość zajęć sportowych w regionie, dane w raporcie wyraźnie pokażą, że prowadzona polityka CSR przynosi mierzalne korzyści.
Istotną korzyścią z wdrożenia polityki CSR jest także pozytywny odbiór marki wśród społeczeństwa. To dowód, że na potrzeby trwałego wzrostu, nawet najwięksi, biznesowi gracze mogą stanowić jedną drużynę z mieszkańcami.