Jak finansować karierę sportowca? Przez crowdsourcing! Ten popularny ostatnio termin oznacza losowe poszukiwanie sponsorów dla realizacji własnego, niemal dowolnego przedsięwzięcia.
Crowdsourcing opiera się na budowaniu rywalizacji i wspieraniu się w osiąganiu planowanych celów, by doprowadzić obie strony do „wygranej”. Jedna strona realizuje plan, a druga partycypuje w zyskach. Internetowe platformy crowdsourcingowe są obecnie najpopularniejszą metodą zbierania funduszy. Użytkownicy przedstawiają swoją ideę (np. program aktywizacji młodzieży w gminie), licząc na wsparcie finansowe społeczności. W zamian oferują korzyść.
Znaczenie crowdsourcingu w sporcie
Wszyscy internauci mogą uczestniczyć we wspieraniu projektu. Inicjatorem zbiórki może być np. menager sportowy, klub, fundacja sportowa, trener czy sam zawodnik. Uzbieranie potrzebnych funduszy okazuje się zadziwiająco szybkie i skuteczne. Pieniądze można przeznaczyć na zagraniczne treningi, sprzęt, stypendia dla sportowców czy zatrudnienie trenera. Dzięki platformie crowdsourcingowej, polscy olimpijczycy zdobyli fundusze na lepsze przygotowanie się do igrzysk i wrócili do kraju z medalami.